torsdag 5 juli 2007

Vår veranda före & efter

Några av er har säkert redan sett de här bilderna från min tidigare blogg på hur vår veranda såg ut innan vi målade den, men jag visar bilderna igen. Den användes mycket som förvaring tidigare, kanske pga att vi inte riktigt trivdes att vara där. Jag har mycket svårt för furu, i alla fall efter att det gått en sådär 20-30 år och den har mer blivit organge... Som ni ser på bilderna är det ingenting jag saknar, varken röran eller furun.
Den vita timrade väggen var tidigare mörkbrun och mörkblå, knepig kombination, det blev skönt att få lite vit färg där.

Vi har utsikt över vattnet från verandan, inte helt fel att inta sin frukost här på mornarna.


Jag hoppas ni får en jättetrevlig helg! Själv ska jag och pojkvännen på bröllop på lördag.

11 kommentarer:

Maria sa...

Läckra fönster, men är det sådana fönster och en sådan veranda på ett 70-talshus eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?

Lily of the valley sa...

Vilken stor skillnad på före och efter.
Kram Lily

Anonym sa...

Maria..:Ja du har helt rätt, det är ett 70-tals hus, men man kan väl säga att de tidigare ägarna som lät bygga huset blandade hej vilt. Fönstren är handblåsta med blyinfattning, det sitter tom sådana fönster på garaget... Men de är inte trevliga att putsa kan jag lova.
Lily..:Ja, det tyckte verkligen vi med, blev bättre än vad vi hoppats på=).

Marie sa...

Tänk att det gör sån skillnad med lite färg. Jättefint.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Poppins sa...

Oj vilken veranda! I vitt blev den ju rena drömmen. Förstår att ni tycker om att sitta där och njuta av utsikten. Och vilka fönster!!!

LantlivsAnette sa...

Åååhh vilken verand ..förstår att du trivs där..och den blev ju så fin när ni målat den..Kram Anette

Anonym sa...

Marie:Ja, helt otroligt och det är inte helt fel att det inte kostar skjortan att måla heller. =)
Poppins:Mm, vi är helt klart nöjd med den!=)
Lantlivsanette:Ja, tänk vad lite färg kan göra=)

Anonym sa...

Vilken härlig veranda och vilka vackra fönster! :)

Anonym sa...

Signe:Tack vad söt du är som säger det!

Handplockat sa...

MEN nu blir jag avis

så fint
=)

Granne med Selma sa...

Oj, sån skillnad! Verkligen extreme homemakeover!
Kram