lördag 28 juli 2007

Inköp i Danmark II







Änteligen fick jag upp bilderna, kändes som om det tog hundra år... Det här köptes in på en butik som ligger mitt i Köpenhamn. Sostrene Grene (rätt?) heter butiken och är nog den enda butiken som kändes som riktigt billig. Jag gillade min emaljskål rejält och ångrar att jag inte köpte den större också, tänk att man aldrig lär sig! Godis blev det också, ena struten försvann i ett nafs då jag låg på soffan och läste nya Gård och Torp. En liten vinkaraff och randig duk trillade också ner i korgen, och för att kunna bära allt så behövdes en tygkasse också köpas in, åtminstonde var det den förklaringen sambon fick höra... Hoppas ni får njuta av en trevlig helg allihopa! Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va du har fyndat..och godis med! Mums! Ha en fortsatt fin helg! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, jag älskar den butiken! Mystisk, svart, inga skyltfönster men såå mycket roliga fynd där inne!! Inte alltid det trendigaste men oj så mycket läckert och man kan verkligen fynda grejer som är hur "inne" som helst!! Du hade tex gjort många fina fynd, jättefin emailjskål, så kul med såna butiker! Anna & Clara , undrar om de existerat i verkligheten... Mari.

Anonym sa...

Signe:Ja, det är kul med fynd! Och godis är jag svag för!
Guldkant:Ja visst är den häftig! En del krafs fanns absolut och jag kände igen ett par tallrikar från Dollar där, men vissa saker var klockrena! Hm* Anna & Clara..nu fick jag fundera på ngt mer;)