fredag 13 juli 2007

Stormar och hagel













I går började molnen att torna upp sig rejält och plötsligt small det som bara den, jag och sambon rusade runt som skållade råttor och ryckte ur dator, dvd, telefon osv osv. Sedan gjorde vi te och satte oss på verandan. Det var jättemysigt att sitta och se blixtarna fara runt på himlen och höra åskknallarna vina samtidigt som vi fick sitta skyddade. Efter ett tag började det hagla, det blev större och större korn tills slut var hela gräsmattan fylld med hagel och det såg ut som det snöat. Sambon skulle försöka ta sig ut för att rensa en ränna som satts igen, han kastade sig in igen efetrsom det var som att få småsten i huvudet. Det är helt sanslöst att det kan bli sånt väder i juli. Min stackars humle som klättrar utefter ett rep vid furstukvisten blev aningen nedkyld... Hoppas ni alla får en jättetrevlig helg, själv ska jag lyssna på folkmusik och dansa gammeldans;)

7 kommentarer:

Poppins sa...

Jag har aldrig varit med om hagel i juli. Tur du fick fotograferat det för annars hade jag inte trott dig :)
Hoppas din humle klarar sig.
kram

Handplockat sa...

oj vilket dunderväder

men mysigt att sitta skyddade

ha en go dansstund och trevlig helg

Hem och Lycka sa...

Ojoj, coolt väder! :-D

Lily of the valley sa...

Inatt har det varit ett rejält åsk-och regnväder här men det slår ju inte hagel. Jisses! I julimånad...
kram Lily

Maria sa...

Det brukar ju vara just på sommaren som det blir hagel, konstigt egentligen med alla väderfenomen...

Anonym sa...

Poppins:Ja eller hur!? =)
Handplockat:Ja det är mysigt bara man kommer inomhus i värmen, det blev en trevlig stund på dansbanan också;).
Mia:Ja, det kan man också säga;)
Lily:Ja sanslöst eller hur!
Maria:Visst är det, men roligt ibland också.

Anonym sa...

Ojojoj, vilka högar med hagel!..jättefina blombilder du visar! Kanon att jag tittade på just det här inlägget för jag har sett busken på bilden längst ner till höger nedanför mitt hus och hade aldrig sett den förut! Vad är det för nåt? Vad heter den?