fredag 27 juli 2007

Danmark III

Det här kortet "tjuvknäppte" vi på en helt underbar gård i Hellerup som ligger nära Köpenhamn. Det var så mysigt att jag fick gå förbi, stanna och låtsas leta efter någonting i väskan samtidigt som jag sneglade och dreglade... Kortet gör absolut inte verkligheten rättvisa kan jag säga, det var mycket mysigare än vad det ser ut!
Det finns så många fina detaljer på saker som annars kan anses väldigt fula, den här vattenutkastaren gillade jag, tänk om man kunde få sådana här på ens egna hus! Den här fanns på en gata i Köpenhamn.

13 kommentarer:

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

Jättetjusiga bilder! Va fräck vattenutkastare, verkligen en fin detalj
Ha en skön fredag
kram Lily

Lily of the valley sa...

Du är "tagen" om du vill och kan
Kolla min blogg
kram Lily

LantlivsAnette sa...

Ja du är rolig du..låtsas gräva lite i väskan också klick ett foto taget..hi..hi...förstår om du ville fota det huset så vackert som det är..jättefina bilder..Kram Anette

Marie sa...

Visst finns det många fina hus i Hellerup. Jag älskar att gå omkring där och titta på det ena huset vackrare än det andra.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

VILKA VACKA BILDER DU FÅNGADE MED DIN KAMERA OCH VILKEN TRÄDGÅRD!!! FINA FYND MED DU HAR KÖPT, HA EN SKÖN HELG! MARI.

Maria sa...

Härligt med Danmarksresa, nu måste du ju vara full av inspiration. Fina grejer du köpt också...

Poppins sa...

Jag älskar också att titta på hus när jag är ute. Så mycket att jag oftast inte ser människorna runt omkring... Har hänt jag gått förbi personer jag känner utan att hälsa på grund av det...
Gillar också små detaljer på fasader, framför allt sådana som den lilla vattenutkastaren du visar.
kram

Hem och Lycka sa...

Vilken cool vattenutkastare, sån skulle man ha!

Jennyshemochharmoni sa...

Å mamma mia! Det såg VERKLIGEN mysigt ut! Vilken dröm! Bra att du fulfotade lite ;) Ha en skön helg! KRAM

Anonym sa...

Vilken underbar bild du tjuvknäppte! Vackert!..fin vattenkastare oxå! :)

Anonym sa...

Lily:Tack! Ja visst är den frän!=)
Lantlivsanette:Ja man får ha sina små knep;).
Marie:Ja, det var verkligen vackert där!
Guldkant:Tack tack tack!=)
Maria-jag-blommar:Ja det var så fina ställen jag fick se så inspirationen är stor.
Poppins:*hi hi* det där känner jag igen.
Mia:Ja, eller hur!
Jennys:Ja ibland får man vara lite ful;)
Signe;Tack, visst var den läcker!

anna k. sa...

Hi hi, att smygfotografera hus är en sport - kul dessutom! Hellerup är ju såå vackert!