tisdag 31 juli 2007

Danmark igen






Bilden överst kommer från Köpenhamn och är en butik och galleri som såg mycket mysig ut. Men på dörren stod det att det var inträde 40kr... Eftersom vi hade bråttom fick det vara och jag utforskade det inget mer. Jag hade helt för mig att butiken hette Stig P eller något liknande (att man aldrig skriver upp eller tar ett kort på skylten) men det verkar vara en klädbutik. Ja någon annan med bättre koll kanske kan klura ut detta. Sedan är det två bilder på samma butik som tyvärr var stängd då jag besökte Köpenhamn, Magnolia heter den, stod och kikade i fönstret och det verkade också vara en mysig butik.

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å, jag vill också till Danmark!!

Maria sa...

Efter alla dina mysiga Danmarksbilder så känns det ju som om man måste boka in en resa dit någongång i framtiden (jag har varit till Skagen en gång, men det är 11 år sedan...)

Marie sa...

Första bilden är från Tage Andersens butik. Han är nog Danmarks kändaste blomsterkonstnär. Jag har dock heller aldrig varit in i butiken.

Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Va härligt med alla danska tips o butiker och även i Karlstad!! Trevligt! Mari.

Poppins sa...

Ni verkade ha hunnit med mycket på er lilla Danmarkstripp! Kul att se bilderna.
kram

Anonym sa...

Mia:Ja, åk dit!
Maria:Ja boka på direkten!;)det vimlade av små söta butiker där.
Marie:Åh tack så mycket för att du kom på namnet! Kan tänka mig att han var känd så som butiken var full...
Guldkantsmarie:Ja nu är det nog slut på alla Danmarksbilder för ett tag framöver på gott och ont;)
Poppins:Ja himlar vad vi kutade runt;)