lördag 1 september 2007

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Maria (Jag blommar), jag brukar inte vara med om jag har lite med tid, men just nu sitter jag och väntar på att lunchen ska puttra klart så jag slänger ut några punkter om mina vanor/ovanor. Måste det vara 8 punkter?? Ja, det blir väl så många det blir...

1. Jag älskar ostkrokar, måste äta minst en gång i veckan.
2. Den här punkten hör till den ovan också, när jag ätit ur halva påsen så bara MÅSTE jag klippa av påsen på mitten eftersom jag ogillar att stoppa ner handen i påsen så långt ner så att jag får ostmjöl på ärmen...
3. Jag lämnar alltid kvar en liten kant på min macka till frukosten som jag slänger, alltså det är vare sig jag fortfarande är lite hungrig eller inte (knäppt eller hur?).
4. Jag älskar att plocka svamp och far runt som en stövare i skogen då det är svamptider, men ogillar att äta den.
5. Jag kan inte ha mjölk på min gröt utan tar den i ett glas på sidan om.
6. Jag älskar skor och köper ofta sådana som är så snygga med klack, kruxet är att jag oftast inte har möjlighet att använda dem (hur ofta går man eg på finfest där man mest sitter ner liksom?). Därför kan man ibland se mig trippa in på apoteket i snyggskor när man minst anar det.
Nu är det dags för lunch!

Jag skulle egentligen ge utmaningen vidare och det gör jag genom att ge den till alla som känner att de har lust att anta den. Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

(jag skär bort kanten innan jag gör mackan :)

Anonym sa...

Aha, det var en ny variant. För mig är det nog inte så mycket att det är en kant, den kan vara kantlös och ändå måste jag spara sista tuggan, det är ett skumt tvångsbeteende som jag haft ända sen jag var barn (enl mamma)...

Maria sa...

Roligt att läsa lite om dig...JAg älskar ostkrokar och vill helst äta dem tillsammans med coca cola och blanda det i munnen...DET är väl en knasig vana...

Anonym sa...

*hi hi* Ja det måste jag nog hålla med om=) men jag ska nog hålla tyst jag...;)