fredag 14 september 2007

Marknad i helgen

Äntligen är jag hemma och har fått sova i min egna säng, det är underbart! Ska bara ta det lugnt i helgen och njuta. I helgen som var besökte vi en större marknad som från början bestod av försäljning av delar till veteranbilar och annat skrot. Efter en tid utökades det med loppisgrejer och nu har den växt sig riktigt stor. Där fyndade jag friskt, köpte många olika slags pressglas för 5-20kr/st-tänkte få ändan ur vagnen och göra lampor av dem. Sen blev det en låda med nysilverbestick och några andra föremål, det var lite kruxigt eftersom jag inte har en blekaste aning om vad sånt är värt att betala för? Någon där ute som har koll? Jag betalade 250kr för lådan.

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Tycker att du har gjort fina fynd!! Ha en trevlig helg! Kram!

Anonym sa...

Vad söt du är! Ha en trevlig helg du med!

Anonym sa...

Vad söt du är! Ha en trevlig helg du med!

Lily of the valley sa...

Vilka fynd du har gjort! Jag gillar pressglas, har en del hemma.
Bestick skulle jag vilja ha men det är svårt att hitta det här till ett rimligt pris.
ha de bra
kram Lily

Marie sa...

Alltid kul att fynda. Fina saker du köpt.
Ha en trevlig helg. Kram Marie

Maria sa...

Fina fynd!
Jag tror att priset för besticklådan var ett bra pris...om man tänker vad de kan kosta per styck...men jag vet inte heller vad man bör betala...

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag har hållit ögonen öppna efter pressglas för att göra en lampa jag med, men jag har ínte hittat rätt modeller. De jag hittar passar inte alls att bygga ihop, så du har verkligen fyndat! Ska bli kul att se lampan sen!

Anonym sa...

Lily:Ja, samma här gillar både pressglas och fina bestick=)
Marie:Tack! Alltid kul att fynda lite;)
Maria:Ne, jag hoppas jag inte gav allt för mycket, man blir ju lite osäker när man är ute på marker man inte känner till, men de var fina.
Karin:Ja jag är riktigt nöjd, det fanns massor med glas där som passade till en lampa. =)

Poppins sa...

Kul att du gjorde så fina fynd. Pressglasen var jättebilliga. Silvret lät lite dyrt men det är svårt att veta hur mycket det är värt. Men om de alla är från samma serie är det ett stort plus. För det kan vara svårt att hitta många likadana.
kramar