onsdag 19 september 2007

Favoritböcker

Under valnötsträdet

Vinterns goda ting


Under valnötsträdet Jag är väldigt frälst i böcker och i synnerhet de som handlar om mat och inredning. Jag tänkte visa böcker från den underbara Anna Bergenström idag. Har flera av hennes böcker och dom är personligt skrivna med otroligt vackra bilder, det är för övrigt hennes dotter som fotat de senaste böckerna. Även om jag tycker hemskt mycket om alla hennes böcker är favoriterna "Under valnötsträdet", "vinterns goda ting" och "kärlek oliver och timjan". Jag tror att boken vinterns goda ting kommer ut i nytryck nu i oktober-så missa inte den!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va härliga böcker! Det känns så lyxigt med såna fina böcker med fina bilder m inredning och mat! :)

Anonym sa...

Ja det är verkligen härligt m böcker!=)

Solsjö - Under en vind sa...

Kärlek, oliver och timjan finns hemma hos mig...men de andra har jag adlrig kikat i! Det mysiga med kokböcker är att de är såå fina att titta i! Riktigt ögongodis! Kram!

Poppins sa...

Anna B är en av mina favoriter också. Dels har hon fantastiskt goda recept, dels gör hon underbara böcker som man bara kan sitta och bläddra i. En av min favoriter är nog "Annas örtagård" men alla är underbara!

Lallis sa...

Jag tror nog att jag får ta och kolla in hennes böcker:)
Tack för tipset.
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Uppe på vinden:Du borde ta en titt i dem!
Poppins:Ja visst är de härliga!
Lallis:Ja gör det!=)

Maria sa...

Jag är förtjust i vackra kokböcker överhuvudtaget, jag har Under valnötsträdet och Vinterns goda ting...de är jättevackra och med mycket gott att laga.

Moodboardwithflowers sa...

hej! finns härligt boktips i min blogg! eller du kanske inte behöver fler att damma??