onsdag 5 september 2007

Sovrum

När vi flyttade in i huset hade sovrummet röda plastgolv med svarta motiv, väggen var i grunden vit med svarta sammetsmedaljonger, det mesta i övrigt var furu. För att stå ut målade vi väggen mörkt blå, men det stod vi inte ut med länge eftersom vi nu måste måla om. Nedan ser ni den mörkt blå väggen och den hemska furun...
Jag valde nyans till väggen från tavlan som hänger på bilden nedan, det blev en ljust ljust blå.
Nyproducerad lysknapp i gammal stil, we like!De här lakanen älskar jag, egyptisk kammad bomull.
Lampan fick ny sladd (tygöverdragen från Gysinge byggnadsvård).


Alla lister, fönster och garderober blev vitmålade. Golvet är av laminat, taket är fortfarande furu, men ska titta in hos en kompis som vitlaserat sitt och tydligen blev bra, det kanske blir det nåt tag när jag har ork.

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Jättemysigt! Stor skillnad mot innan!! Må gott! Kram!

Anonym sa...

TACK för info om butiken. Typiskt att jag bor i fel ände av landet...

Tack som sagt!

Anonym sa...

TACK för info om butiken. Typiskt att jag bor i fel ände av landet...

Tack som sagt!

Maria sa...

Blev ju mysigt! Rekommenderar att vitlasera taket...det har vi gjort överallt (så vi har iaf börjar någonstans med furu-eländet). Din säglampa liknar min litegrann!

Hem och Lycka sa...

Såna där ljusknappar vill jag ha i vårt framtida hus (såvida det inte är toppmodernt då;-))! kram

Marie sa...

Blev ju jättefint och mysigt.

Kram Marie

Mikkeline sa...

Fin blogg du har!
Og soverommet ditt fikk virkelig et ansiktsløft. Hvor i all verden får du tak i så deilig sengtøy?

Anonym sa...

Uppe på vinden:Ja vi myser kan jag lova;).
Susanne:Typiskt!:/
Maria..:Hm* jag får ta en sväng ut på din blogg och försöka kika på dina tak då;). Ja gillar lampan!=)
Mia:Ja förstår det, det ger en helt annan känsla i huset=)
Marie:Tack! Det var snällt sagt.=)
Mikeline:Ja det kan jag hålla med om! Det var faktiskt pojkvännen som ordnade det;) Men det ska finnas på nätet så att man kan beställa.

Poppins sa...

Så fint det blev i sovrummet. Håller med om att för mycket furu blir lite jobbigt.
kram

Anonym sa...

Ja eller hur!=)

Anonym sa...

Det blir säkert jättefint i vitt! Hoppas vi får se bilder på resultatet sen! Kram :)