lördag 1 september 2007

Före/efterbilder på vår toalett

Jag tänkte visa några bilder på hur vår toalett såg ut när vi flyttade in i huset och hur den ser ut i dagsläget efter vi gjort om en del där. Vi bor ju som jag säkert tidigare berättat i ett 70-tals hus, och jag kan lova att ingenting i princip var rört där tills vi kom (ni kan ju tänka er vilka färger och former det var...). Mycket gick i furu vilket är snyggt när det är ljust och nytt, men sisådär 30 år senare är det allt annat än kul. Jag tycker om den lantliga stilen men skulle inte kunna ha vitt på väggar, tak och golv (även om jag tycker det är jättesnyggt hos andra). Man måste väl städa minst en gång om dagen!? Det har jag varken tid eller lust med. Jag måste ha lite balans mellan mörkt och ljust. Som ni ser här nedan så är det toaletten hur den såg ut... Ja, jag behöver nog inte ens säga det... Bilden talar för sig själv...
Och här nedan är exakt samma hörn, ser nu att golvet inte är med på någon av bilderna, men det gamla var i en blågrön läskig färg. Det är idag enkelt grått. Vi har satt vitmålad pärlspont på väggen tillsammans med en varm röd tapet.

Alla lister och fönsterfoder mm är vitmålade nu (försöker att gå igenom hela huset, men det är jobbigt). Här nedan är toaletten som står bredvid handfatet.

En emaljerad tvålkopp som jag gillar skarpt.

Kommer att lägga upp bilder från sovrummet till veckan och även bilden från trädgården.

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig toalett!! Ser ju betydligt fräschare ut nu "efteråt"! Självklart måste inte allt vara vitt, jag har mycket vitt men inte på allt.....Läckert med detta röda tycker jag! På vår gästtoalett har vi panel och vit tapet med blå romantiska blommor! Men städar dagligen gör jag inte bara för att vi har mycket vitt...lite "skit" är inte farligt...hi hi.....Må gott! Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken otroligt fin toalett, vilken skillnad!! Jättefin vägg och allt rött/vitt och vilken ursnygg spegel!! God smak. Mari.

Maria sa...

Blev mycket fint på er toalett...vi har en vi ska göra om såsmåningom och kanske ska vi sätta pårlspont på den...ser fint ut!
Vi har också furu i huset och jag har suttit och funderat på hur mycket jobb det är att måla om alla fönsterfoder, dörrkarmar och dörrar...kanske för mastigt?!

Beas sa...

Gud vad fint ni gjort det. Vilket jobb ni lagt ner!

Ryser när jag läser om era råttor. Jag har fobi och har sagt till maken att verkligen LJUGA mig rätt upp i ansiktet om han är uppe på vinden och ser att det finns råttor där. "Nej, det FINNS inga råttor" Han måste blåneka i det längsta har jag sagt, tills de nästan springer på mig så det inte går att förneka.

Anonym sa...

Åh hu så hemsk den såg ut innan men va trevlig den blev när ni gjort om den! Ett mysbadrum! :) Kram

Lily of the valley sa...

Verkligen stor skillnad före o efter. Så fräsch och läcker toalett ni fick. Jag gillar också den emaljerade tvålkoppen skarpt.
Jag skulle kunna tänka mig en sådan.
Det är både spännande och skrämmande att flytta. ;)
kram Lily

ingridviola sa...

va mysiga färger! man blir glad!

Anonym sa...

Tack vad söta ni är! Kommer att gå in och kika på era sidor under dagen. Kram

Poppins sa...

Kul att se "före" och "efter" - det blev verkligen en stor skillnad. Jättesnyggt med rött och vitt. Håller med om att det mysigast med en balans mellan mörka och ljusa färger. Gillar den snygga toasitsen!
kram

J sa...

Härlig förändring! Snyggt!

Smultronstället sa...

Ja visst blev det lite annorlunda!;)

Anna sa...

Toppen bra jobbat, kanonsnyggt.. Vilken skillnad!