söndag 19 augusti 2007

Kräftfest

Ja så var den årliga kräftfesten fullbordad. I fredags bjöd vi in till fest, det blev först en liten förrätt (syns på bilden), kräftor (förstås), västerbottenost och kantarellpaj, pastasallad och till det lite olika slags bröd mm. Jag är faktiskt inte så väldigt förtjust i kräftor och är nog den enda som småskriker varje gång när jag ska lyfta dem till fatet (observera att dom är totalt stendöda därtill...) jag tycker dom är lite småläskiga med sina spröt och klor som rafsar en på händerna när man rör dom*ryser*. Hoppas ni haft en underbar helg!

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Nja...jag är ingen kräftätare...så jag förstår att du tycker att det är lite läskigt! Men de är väldigt dekorativa när de ligger på fatet...hi hi! Må gott! Kram!

Poppins sa...

Det ser ljuvligt ut där på verandan. En hemlis: Jag äter inte heller kräftor, tar en och sedan håller jag mig till räkorna...
kram

Marie sa...

Jag äter inte kräftor, så jag förstår dig helt och fullt. Det ser dock väldigt mysigt ut på verandan.

Kram Marie

Anonym sa...

Hejsan!
Vad trevligt det ser ut, jag är precis likadan som du med kräftor. Men det låter så härligt med kräftskiva.
Ha en trevlig dag!

Anonym sa...

Och jag som trodde att jag var ensam om att inte helt gilla de små krypen;)

Anonym sa...

Åh va det ser mumsigt ut! Jag tycker kräftor är supergoda men äter bara stjärten och klorna..inget sånt där kräftsmör..huu!..:) Kram