onsdag 8 augusti 2007

Fynd

Det känns som om jag håller på att brinna upp, och det är inte för att jag varit ute i båt i tre dagar och solat utan för att sambon har eldat i pannan och glömt att ändra så att värmen inte ska gå ut på elementen, så nu sitter jag här och svettas och temeperaturen har nått nästan 30C... Måste nog ta och svalka av mig...*pust*
Den här lilla pokalen fyndade jag på en loppis förra veckan för 8kr. Blev söt med en ros!

Och dessa hängare hittade min svärfar på en skrot som han tog hand om och som jag sedan fick! Inte helt fel med svärföräldrar;), de kanske får hänga inne i lusthuset som vi håller på att bygga, eller någon annanstans (tur att man får ändra sig, vilket jag gör hur ofta som helst). Jag har sett ett litet bord med 4 stolar som jag är hemskt sugen på, det är bara det att jag har lite samlarmani på just det (och mycket annat) och vi har redan så många bord med stolar att jag skulle kunna fylla några hus... Men det var så fint att jag inte kan släppa det... Ja ja, får väl se hur det blir, sambon ger väl mig onda blickar om jag nämner det i så fall, i allafall nu efter att ha gnällt om hur varmt det är inne;)

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Puh, låter hett! Hoppas ni får ordning på det där, vilken söt pokal för inga pengar alls!

Anonym sa...

Ja fick sätta in myggfönster till slut;).

Anonym sa...

Snälla svärföräldrar!
Fina saker.
Ha en trevlig dag!

Maria sa...

Krokarna ska sitta på en rundstav, eller hur? Då får ni bygga något läckert att fästa dem på...

Det är nog hett som det är ändå, med värmen utomhus så jag förstår om du håller på att svettas ihjäl...

Poppins sa...

Usch, stackars dig. Det är ju varmt så det räcker ute... Då är det skönt att gå in ett tag, där är det några grader svalare eftersom vi alltid har nerrullat och stängt vid värmebölja.
Din pokal är söt. Och så användbara den är till blommor m m. Har en liten pokal i tenn som jag älskar.
kram

Marie sa...

Vilken fin pokal du har fyndat. Perfekt att ha blommor i.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vacker pokal och fina hängare din svärfar hittat!! Oj, så ni eldar? Snart är det vinter.... men nu är det ju så varmt, hoppas på lite sol i helgen med, ha det gott o njut av dina fynd! : ) Mari.

Anonym sa...

Petra:Ja dom är ursöta (svärföräldrarna alltså;))
Maria:Ja det blir en rundstav, hur det kommer att se ut funderar jag på och hoppas jag trillar över något trevligt.
Poppins:Ja de är så söta! Har flera i tenn jag med, men då är det en massa namn och så på dem, den här var "ren"=)
Marie:Ja eller hur!=)
Guldkant:Ja här eldades det för brinnande livet *he he*. Tyvärr lyser solen med sin frånvaro nu=(

Solsjö - Under en vind sa...

Nu hamnade jag på en ny sida igen, verkar finnas hur många nya bloggar som helst! Här var det mky mys!! Tittar in igen! Må så gott, du har det kanske svalare ute än inne???..fniss... Kram!