måndag 13 augusti 2007

Ett smultronställe

Så i fredags var det dags för en liten tur till ett av mina smultronställen:Florsjö gård som ligger i Mo, strax utanför Söderhamn. Butiken är fylld av vita inredningsdetaljer och är belägen i ladan som syns ovan. Den är vitmålad i tak och på väggar, flera mysiga utemöbler finns placerade lite här och där i trädgården.
Här är deras underbart vackra hus (som jag tror även inrymmer butiken vintertid). En söt lekstuga står på tomten.
Jag beställde en urgod smörgås med kräftskjärtar och naturligtvis en bulle till kaffet;). Det är så mysigt, man väljer bord så kommer de ut med en nystryken duk och dukar upp allt det goda, det finns även mjuka kuddar att sitta på där.
Sambon valde en chokladtårta med hallonsås.

Under tiden vi satt där fick vi sällskap av några höns som undrade om vi glömt lite smulor under bordet. Ett ställe jag varmt kan rekommendera (och då menar jag inte under bordet;))!

8 kommentarer:

Poppins sa...

Verkar vara ett litet paradis. Vilket underbart hus. Tack för tipset!
kram

Anonym sa...

Men vilket underbart ställe! Huset är ju helt otroligt vackert!...och va fint de dukar och va gott det ser ut! Dit skulle jag jättegärna åka! Älskar såna ställen! Kram :)

johanna sa...

ÅÅ så mysigt,vilket hus...
Ville skicka en bamse kram till dig för alla varma stöttande ord hos mig...
kraaam

Smultronstället sa...

Poppins:Ja det är verkligen ett litet paradis, de är så himla trevliga där också.
Signe:Ja huset är en pärla! Åk dit om du får möjligheten! De har även en hemsida, kolla in den!www.florsjogard.se
Johanna:Det är supermysigt! Tack för din kram=) Hoppas du slipper fler mail från den hemska människan!

Stina sa...

Men du, Dit vill jag ju åka. Kramis

Smultronstället sa...

Hemma..:Ja det tycker jag verkligen att du ska göra!;)

Lotten sa...

Vilka fina bilder på underbara hus! Vilken härlig snickarglädje!

Anonym sa...

Lotten:Visst är det fint där!=)