måndag 25 juni 2007

Vår trädgård

Här kommer några bilder från vår trädgård, jag är ingen person med speciellt gröna fingrar så ogräset får gro lite här och där. Det finns gamla ritningar över vår trädgård som en arkitekt gjort för rätt länge sedan, det är lite kul faktiskt även om vi tog bort en massa brudspireabuskar som stod utanför den murade uteplatsen som gjorde att ritningen inte stämmer.
Jag älskar att ha olika ställen att sitta ner på och bara njuta eller ta en fika, här en av dem.
Här en annan.


Barn som kommer och hälsar på hos oss brukar förtjust utropa. -Dom har en riktig borg! när de kommer och ser vår murade uteplats. Ni ska få se bilder inne där när jag fått mer ordning.

Här är ännu en plats att sitta på, däremot vill jag ha en vit möbel där, letar efter en cafémöbel i gjutjärn men har inte hittat någon snygg till rätt pris än.

Här står en vit pion som säkert stått på samma plats i minst 20år, den är underbar.

8 kommentarer:

Poppins sa...

Hej! Hittade hit via Lilys hemsida. Vilken fin trädgård du har med härliga sittplatser.
Och Wilma verkar vara en söt och kul bekantskap!

Anonym sa...

Tack vad snällt sagt! Ja Wilmis är en väldigt trevlig personlighet.

Anonym sa...

Vilka underbart härliga sittplatser.

LantlivsAnette sa...

Jättefint du har det...de vita kopparna du såg hos mig..de har jag köpt på Indiska för ungefär 3 år sen..dom hade bara dom en säsong..synd för jag hade gärna haft mer saker från den serien..tallrikar och skålar..Kram Anette

Anonym sa...

Hannele:Ja de är härliga!=)
Lantlivsanette:Tack!=)Vad synd, jag gillade kopparna skarpt!

Maria sa...

Mysiga sittplatser du har. Jag behöver verkligen ordna mer sådana på min gård. Välkommen till min blogg! Mvh Maria
http://jagblommar.blogspot.com

Lily of the valley sa...

Många härliga sittplatser har du. Vad kul att du har de gamla ritningarna över trädgården så du kan se hur det sett ut från början.
kram Lily

Anonym sa...

Maria:Ja ska titta in hos dig.
Lily:Ja det är jättekul att ha ritningen kvar, allt står på latin så vi har suttit och försökt tyda vad det är för blommor som har stått vart (vissa har försvunnit under den tid ägarens tid).