söndag 24 juni 2007

Midsommarhelgen

Ja, då föll man för grupptrycket då. I går beställde jag ett eget exemplar av Franske stemninger... Jag är mycket nyfiken på den, boken kommer i slutet av veckan så jag får väl ge mig till tåls. Hoppas ni alla haft en underbar helg och att allt gått bara bra. På midsommarafton bjöd vi hem min bror, farmor och farfar, det blev jättelyckat. Bjöd på lite sill, ägg, färskpotatis och lax som förvärmare. Sedan blev det grillat med flera såser, som avslutning hade farmor bakat en supergod rulltårta med smörkräm och hallon. Dessutom hade jag bakat croissonter (eller bakat och bakat, öppnade en burk med smördeg som jag bakade ut, lite lätt måste man ju få ha ibland;)) som vi åt med lättvispad grädde och jordgubbar (som min goa farmor hade med sig). Här nedan syns några bilder från helgen.



Lantlifsanette ville att man skulle visa sina brödfat, och mitt såg ut så här i helgen.

3 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Det ser jättegott ut!
Du har fina färger i mat och skål. Det är en fröjd för öga och gom.
Den lilla söta violen i vacker kruka. Jättesöt!
Ha en skön måndag!
Sommarkram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men hallå där! Jag fann denna blogg via Anette och tänkte, wow, va mysigt, att jag missat denna blogg förr tills jag inser, det var ju då som hade Lantligt liv Pea förut!! Jag ska genast byta ut adressen!! Men har du också en sån bedårande varelse till vovve!! Så söt bild när hon sitter där på båten i flyväst, oj, oj.... Mysiga bilder och salladen där såg mer än god ut!! Mari.

Anonym sa...

Tack!!! Blir alldeles generad! Ja det är helt riktigt att jag hade Lantliv-Pea förr, men jag kom inte överens med webblogg och dessutom upptäckte jag att så många andra hette detsamma som mig vilket skulle kunna förvirra. =)Ha en fortsatt skön dag!