torsdag 21 juni 2007

Midsommar snart


I helgen var det meningen att vi skulle få besök av vänner från Stockholm, men de ringde i går och avbokade trist nog. Eftersom de flesta andra redan har gjort upp planer för midsommar får nog jag och pojkvännen sitta själva, visserligen gör det inte så mycket eftersom han är förkyld (kanske därför dom inte ville komma!?). Jag ska duka på inglasade verandan som syns här, det är otroligt mysigt att sitta och äta där medans man tittar ut över vattnet. Ibland när det åskar kan vi sitta där och titta på blixtarna som far över skyn och lyssna på knallarna och räkna hur långt bort den är. Blomman som står på fällbordet är köpt på Årstiden i Stockholm, den kallas "kungens knöl". Jag tycker hemskt mycket om den eftersom jag fått den av pojkvännen, tyvärr blir den lätt lusig om man glömmer att vattna den någon gång.


















5 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Åh, vad fint ni har det på verandan! Önskar att jag hade en sådan veranda.Ditt fällbord är jättesnyggt.
Ha en skön midsommar!
Kram
Lily

Anonym sa...

Åh tack! Vad gullig du är! Ja verandan är riktigt mysig, men du skulle se den innan målningen-säger bara en sak-furu...

Lily of the valley sa...

Hm! Inte så kul med furu-i synnerhet inte när den är orange! Usch!

Anonym sa...

Ne precis*hu*

Anonym sa...

Men åh vilken underbar veranda! Där skulle jag gärna sitta och äta eller bara sitta och mysa och titta ut! :)