onsdag 13 februari 2008

Systemkamera

Det börjar nog bli dags att köpa en ny kamera då vår gamla digitalkamera är väldigt opålitlig. Det går inte att ta ögonblicksbilder med den eftersom den är kinkig och drar in linsen precis som den behagar... Vilket kan vara väldigt frustrerande när man har en söt liten ekorre som sitter och snaskar på några frön utanför fönstret och vill ha ett kort på den. Precis när man ska fota så.. bssss åker den in... Så nu är jag på jakt efter en systemkamera, har tittat på Olympus E-410 då de fått rätt bra kritik och ligger bra i pris (vill helst inte lägga ut mer än max 6000kr). Ska snoka runt lite så får jag se om jag hittar något bättre, ge tips om ni har!

3 kommentarer:

Beas sa...

Maken tipsar om att Sony tillverkar bildsensorn till Olympus så det kan vara idé att jämföra dem. Han tycker att det bästa är att gå till en butik och känna på hur de känns i handen, det är väldigt viktigt.

"Om jag skulle köpa en kamera skulle jag köpa en Nikon, Olympus, Canon eller Sony och det beror på vad man vill ha för objektiv. Har du en systemkamera sedan tidigare, så brukar objektiven passa på nya modeller av samma märke"

(Maken...hobbyexpert och som faktiskt borde jobba inom digitalteknikbranschen då han är så intresserad och uppdaterad)

Själv vet jag inte ett smack! :-)

Kram Bea

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset!!=) Ska kolla upp det!

svartataket sa...

Jag letar också efter en systemkamera, och jag kommer att köpa en Nikon. Ska bara hitta exakt vilken.Det finns en uppsjö av det också.. Maken o dotterna har redan valt så det är bara jag kvar.. Lycka till! Tala gärna om vilken det blev :))