onsdag 20 februari 2008

Kap!


I går gjorde jag ett kap. Tittade på reahyllan på en porslinsaffär och såg tre tekoppar med fat och tre kannor av märket Rörstrand (Swedish Grace). Jag kom hem med de tre kopparna och en av kannorna, det hela skulle gått på nästan 2000kr!!! Men nu blev det mer överkomligt, ca 450kr istället=) Glad blev jag! Mer av sånt tack!

I söndags åt vi en trerätters. Som förrätt blev det en smördegsbakelse fylld med kantareller och getost, efter det älgfilé med glaserade grönsaker och potatis och en enbärssås till det hela. Avslutningsvis stekt ostkaka med hemmagjord hallonsylt och luftig vispgrädde. Hjälp, nu blev jag så hungrig av att skriva om mat att jag nog måste äta någonting. Ha det så bra! Kram!

7 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Fina fynd du har gjort! Man känner sig så nöjd...
"Tyvärr" gör jag rent för många fynd.
Kul att höra av dig :)
Det var längesedan!
Hoppas är bra med dig.
kram Lily

Jennys Vita Villervalla sa...

Älskar Swedish Grace! Tidlöst och vackert porslin. Äldsta dottern har det så jag får njuta av det när jag är hos henne!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Lily:Ja det var ett tag sedan-bätt´re sent än aldrig;).
Jenny:Ja gillar också den skarpt!=)

Maria sa...

Vilket fint fynd! Det är verkligen Swedich grace över den servisen!
Trevlig helg!

www.nestorforlag.se sa...

oj vilket kap, den servisen är verkligen jätte fin!

Annie - PD sa...

Åh vilket fynd :) Swedish Grace är så vackert!!

Anonym sa...

Maria:Ja eller hur! Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag såg att det var 50% på reapriset;)
Countrydreams:Jepps=)
Annie:Eller hur!=)