lördag 27 oktober 2007

Katastrofområde


Här hemma finns mycket plats i hall och kök just nu, sämre är det med resten av huset för där står kyl, frys, stolar, köksskåp mm packat så att man får trycka sig mellan möbler för att ta sig fram överhuvudtaget. Jag fick ett ryck igår och målade lister i hallen två gånger och ska lägga det sista lagret ikväll, lika bra eftersom jag kommer att vara rädd om den nya mattan, den fulingen som ligger där nu kan gärna få skvättas ner lite. Jag älskar att slippa maskera, bara ta penseln och svischa på lite färg utan en massa tråkigt förarbete;). Jag håller tummarna för att den nya mattan ligger snyggt inlagt imorn vid samma tid. Snart är det dags för mig att fylla år och jag hade gärna haft det här härliga fatet med kupan att lägga godsaker under.

Foto: Lavenderfields.se

7 kommentarer:

Maria sa...

Ska bli spännande att se nya bilder på hall med nytt golv!

Skatan sa...

Åhå! Grattis : )

Du det där med tejp och förberedelser är inte heller min grej...förstår att du gillade att måla på bara!

Våra lister skulle också behöva målas. Det ser aldrig riktigt färdigt ut förrän man har gett dem ett extra varv.

Hoppas det blir bra med mattan!

Trevlig söndag. Tröttdag.

Poppins sa...

Det är kul att få slabba med färg så det är ju bra att du passar på. Ser fram emot att få se fina bilder på köket när allt är på plats! :)
Och det där fatet med kupa - JA TACK!
kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Vacker glas kupa och helt bedårande varelser i inlägget udner!! Fortsatt lycka till med allt jobb.. Mari.

Marie sa...

Jättevacker glaskupa! Ser fram emot bilder när mattan är på plats.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Du får önska dig glaskupan i födelsedagspresent!
Jag vill också ha den,
hur gammal är söta valpen nu?
tilde

Solsjö - Under en vind sa...

Så vacker kupa!! Kram!