onsdag 3 oktober 2007

Dörr före och efter

Poppins bad om att få se mer av vår dörr, så jag passar på att visa hur den såg ut INNAN vi målade den också, gräsligt ful även om själva dörren är fin. Hundar som krafsat på den och märken efter händer efter mycket öppnande. Eftersom vårt hus är timrat och mörkt ville vi ha en färg som lyste upp.

Och nog lyste det upp! Hela huset fick ett lyft i och med att dörren fick färg, eller vad säger ni? Vitt hade inte passat här;)
Nu på morgonen har jag strykit nysydda gardiner och hängt upp i köket, det blev lite ljusare när lister och fönster blev målade. Det är snart dags att lägga in ny matta i kök och hall så jag tänkte ni ska få se dessa rum då.
Ha en bra dag!!!

9 kommentarer:

Poppins sa...

Jag tycker dörren blev jättecharmig! Och så glad man måste bli av att möta den varje gång man kommer hem...
kramar

Maria sa...

Fantastiskt vacker dörr!! Men lite pillrigt att måla den va??

Anonym sa...

Poppins:Ja det blir man verkligen=)
Maria:Tack! Ja det var pillrigt, fick skruva bort alla "diamantformade" delar måla rött och måla delarna gula för att sedan skruva tillbaka alla igen, kan lova att jag hade ont i tummen...tack och lov för skruvdragare!;)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Men vad fin din dörr blev! Jag borde måla min, den är i teak som blivit lite vanskött, har du tips på vilken sorts färg man ska använda?

Lily of the valley sa...

Whau! Vilken tjusig dörr! Den hade inte gjort sig i vitt.
Ha en skön helg
kram Lily

Solsjö - Under en vind sa...

Ser läckert ut!! Ha en skön lördag! Kram!

Skatan sa...

Vilken annorlunda och läcker dörr! Den ser varm och välkomnande ut i sina färger : )
Ha en skön helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

En mysket vacker dörr må jag säga!! Mari.

Anonym sa...

Vilken läcker dörr ni har!..var fin innan oxå! Kram :)