onsdag 6 augusti 2008

I dag har jag målat i föräldrarnas pannrum så jag känner mig mer död än levande. Lukten var inte så trevlig (målartvätt och fuktig luft) och alla små skrymslen bakom rör och annat skit (rent ut sagt) som var omöjligt att få färg bakom utan att jag själv blev målad... Men nu är grunden gjord, det var tidigare orange, nu blir det en mellangrå nyans vilket ser betydligt bättre ut. Men pannrum är svåra att fixa, ingen lull lull att hänga på väggarna, om man inte vill ha sot på det. I och med att pannan skulle bytas så passade de på att få ommålat, vilket betydde att jag inte kunde duscha efteråt då pannan inte var inkopplad. Nu är jag hemkommen och vattnet har precis blivit varmt här hemma så nu ska jag ta en lång varm dusch!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Its ok if the appearance of your blog is not good. The important thing is the topic or the content of your blog.

Veronica sa...

Urk! Orange pannrum låter INTE kul. Tur att ni målade om det. Hoppas att de blev nöjda med resultatet! Så vackra blommor du lagt ut bilder på. Vad heter den vita pionen på bilden... en så´n vill jag ha!
Ha en fortsatt bra dag och dröm inga orange mardrömmar inatt..hi.hi.hi
Kram Veronica

Gårdsromantik sa...

Vilket slit och så kan man inte pynta sen. Men det blev nog jättestor skillnad.

Kram Maud