måndag 9 juli 2007

Bröllopet

I lördags var sambon och jag på bröllop, tog lite kort som jag ville visa er. Det var nästan 80 personer där så det var en hel del nya ansikten, vilket var kul. Jag hade på mig en klänning med tyll vars tyg ni ser här nedan. När jag frågade sambon vad han tyckte om min fina klänning fick jag till svar att:
-Jag tycker att den ser ut som en gammal gardin.
Och då menade han inte en fin gammal gardin utan en ful, det hördes på tonfallet nämligen. Jag kastade onda blickar på honom och tänkte att killar dom har då ingen koll alls.
Allt gick i vitt och grönt, det var otroligt fint. Vita linnedukar på borden med gröna ljuslyktor och små glaspärlor. Små linnepåsar i grönt med smaklig present i till alla gästerna och en rosa pion mitt på bordet som ni kan se nedan. Man skulle ju kunna tro att jag intagit en del alkoholhaltiga drycker med tanke på den dåliga skärpan på korten, men jag får skylla på en darrig hand eller dålig kamera (jag tror mer på det förstnämnda). En liten rolig detalj var att namnlapparna var fastsatta med en liten knappnål i ett grönt äpple.

Det här var det som fanns i de små gröna påsarna.

Buffébordet dignade av all mat.

Och grand finalé, den helt otroliga tårtan, visst är den läcker! Jag hoppas ni haft en jättetrevlig helg, min har varit jätterolig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Marie sa...

Åh, vad roligt med bröllop. Det var längesen jag var på, faktum är att när jag tänker efter så var det sista mitt eget för fem år sedan. Hög tid att någon man känner gifter sig. Vilka fina bilder du visar från bröllopet.

Ha det så bra.
Kram Marie

Anonym sa...

Marie:Ja visst är det kul! Jag har nog varit på bröllop varje sommar i minst 3 år nu. Ha det bra!

Anonym sa...

Jag tycker din klänning ser jättefin ut!..va fina detaljer på bordet och vilken superläcker tårta! Va härligt med bröllop! :)

Anonym sa...

Signe:Tack! Killar har noll koll när det gäller kläder ibland;). Visst är det härligt med bröllop!

Handplockat sa...

Fniss det där med komentaren till klänningen -är så typiskt *ler*

ljuvligt med det gröna temat
du matchade ju med din klänning