måndag 14 april 2008

Bonjour Paris

Förra veckan när jag och sambon satt i soffan säger han helt plötsligt.
-Jag tänkte att du och jag ska åka till Paris.
Jag: -Ehhh, ska jag ta tempen på dig eller?
Jag har alltid velat åka ända sen jag började läsa franska på gymnasiet. Och ja snart bär det iväg. Inget är dock bokat eftersom jag har så mycket i skolan just nu, men kanske senare i maj eller juni, annars får vi ta det i september. Då hinner jag träna upp min franska också.
Igår shoppade jag lite grejer, sandaler på Wedins, rockig t-shirt på Carlings och lite annat smått och gott. Om kameran går med på det så kommer en bild senare.

Ha det gott!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ayez un voyage gentil !
Veuillez prendre les photos de som des intérieurs chics minables.
Les meilleurs souvenirs Maud

Där fick du nåt att träna på;-)

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt!! Vi besökte Paris i oktober förra året och det var en underbar resa! Mycket att se och njuta av för både oss och barnen! rekommenderar verkligen en tur till Mont martre kvarteren! Där är såå mysigt!

Ha det gott, kram!

Elzie sa...

Vilken go sambo du har. Honom får du vara extra rädd om *s*.
Kram Elzie

svartataket sa...

Vad kul!! Jag älskar Paris!! Är så sugen på att åka tillbaka dit igen!!

Beas sa...

Men åhhh...vad spontant och så fint. Jag längtar tills maken säger något liknande. :-)

Hoppas ni får det supertrevligt!

Kram Bea

Anonym sa...

Åh, hur får man sin man att komma med ett sånt förslag? Passa på att gå på loppis när du är i Paris, förresten. Det finns fantastiska fynd att göra där. Jag vet av egen erfarenhet.

Gårdsromantik sa...

Hej igen!

Jag kan ju ge dig ett litet tips - kolla på

http://babelfish.altavista.digital.com/tr

Där finns översättning från engelska till olika språk.
Ville bara stila lite först;-)

Kram Maud